« Bakåt
Digitaliserat underhåll
Kursbeskrivning
Digitalisering är ett flitigt använt begrepp som ger nya möjligheter men vad betyder det konkret för underhållsverksamheten? Vilka termer och begrepp är användbara och vad betyder de, vad är nödvändigt i en digital strategi och vilka är utmaningarna för att lyckas med ett digitaliseringsprojekt?
Utbildningen skapar en övergripande förståelse av nya digitala möjligheter samt en uppfattning om hur digitalisering kan appliceras och skapa nytta inom den egna verksamheten.
Ladda gärna ned kursbladet genom att klicka här!
• Konkret innebörd för underhållsverksamheten
• Möjligheter för underhållsverksamheten
Grundläggande förståelse för begreppen
• Prediktivt underhåll
• Artificiell intelligens
• Internet of things
• Machine learning
• Deep Learning
• Detektera anomalier
Förutsättningar för digitalisering
• Hur maximerar vi nyttjandet av digitaliseringens möjligheter
• Nödvändiga grunder för en digital strategi
Goda exempel på digitalisering
• Lyckade digitaliseringsprojekt från kunder och externa aktörer
• Praktiska erfarenheter och utmaningar
Genomförande av digitalisering
• Aspekter för att lyckas samt för att få ut förväntad nytta
• Förståelse för hur man kan komma i gång och stegvis skapa värde
• Konkret, var tar man det första spadtaget?
• Om man provat på ny teknik i exempelvis en pilot - hur tar man det vidare?
Kursledare: Frida Jonforsen och Charlotte Ödegård
Utbildningen skapar en övergripande förståelse av nya digitala möjligheter samt en uppfattning om hur digitalisering kan appliceras och skapa nytta inom den egna verksamheten.
Ladda gärna ned kursbladet genom att klicka här!
Kursinnehåll
Introduktion digitaliserat underhåll• Konkret innebörd för underhållsverksamheten
• Möjligheter för underhållsverksamheten
Grundläggande förståelse för begreppen
• Prediktivt underhåll
• Artificiell intelligens
• Internet of things
• Machine learning
• Deep Learning
• Detektera anomalier
Förutsättningar för digitalisering
• Hur maximerar vi nyttjandet av digitaliseringens möjligheter
• Nödvändiga grunder för en digital strategi
Goda exempel på digitalisering
• Lyckade digitaliseringsprojekt från kunder och externa aktörer
• Praktiska erfarenheter och utmaningar
Genomförande av digitalisering
• Aspekter för att lyckas samt för att få ut förväntad nytta
• Förståelse för hur man kan komma i gång och stegvis skapa värde
• Konkret, var tar man det första spadtaget?
• Om man provat på ny teknik i exempelvis en pilot - hur tar man det vidare?
Kursledare: Frida Jonforsen och Charlotte Ödegård
Kursens mål
Efter genomförd utbildning ska du:
• Ha en övergripande förståelse av nya digitala möjligheter
• Kunna bilda dig en uppfattning om hur digitalisering kan appliceras inom den egna verksamheten
• Identifiera vilken nytta digitalisering kan ge
• Bli en bättre kravställare mot olika leverantörer av exempelvis tekniska lösningar
• Ha en övergripande förståelse av nya digitala möjligheter
• Kunna bilda dig en uppfattning om hur digitalisering kan appliceras inom den egna verksamheten
• Identifiera vilken nytta digitalisering kan ge
• Bli en bättre kravställare mot olika leverantörer av exempelvis tekniska lösningar
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till de som arbetar strategiskt med underhållsutveckling såsom underhålls- och produktionsutvecklingsansvariga, driftsäkerhetsansvariga, tekniska chefer och/eller representanter i ledningsgrupp.
Tid
2 dagar, 08:00 - 16:00Pris
Deltagaravgift 12 900 SEK exkl. moms